Naailes 1

Naaien is momenteel erg hip en trendy. Naaiworkshops, naaicafés, vriendinnen, patronen, stoffen, overal kom je ermee in contact. Ik volg de trend al even op Instagram en Pinterest, je vindt er tal van leuke patronen, ideetjes, geweldige doe-het-zelf mama’s en nog veel meer. Al die mama’s die zo mooie realisaties maken, dan kan ik toch niet achter blijven?

Ik ben op zoek gegaan naar workshops in de regio Limburg maar momenteel zonder succes, helaas. Ofwel juist te laat, ofwel niet in de buurt ofwel niet te vinden of wel niet ideaal qua timing. Stand-in oplossing? De mama… 🙂

Met een naaimachine dat maar liefst 39 jaar oud is, ga ik aan de slag. Oh ja en ik moest ook nog aan stof zien te geraken. Aangezien ik niet zeker was dat dit mijn ding is, had ik besloten om eventjes langs de Veritas te passeren en er een simple maar leuk stofje uit te kiezen. Als ik het leuk vind, ga ik wel verder op zoek naar leuke stofjes en materialen en aanbieders want om eerlijk te zijn, ik ben er nog onervaren in.

Aangezien ik eerder een doener dan een denker ben, besloot ik om de dag erna een date in te plannen. Het was in 1 woord te omschrijven: chaotisch! Met 2 kinderen en boyfriend in de buurt, met het feit dat we terwijl nog gingen avondeten en dat het naaimachine na enige tijd onder stof een beetje tegenpruttelde, was het niet altijd evident.

Ik had een simpel patroontje uitgekozen via een site waar ik toevallig op terecht ben gekomen; http://seekatesew.com.

Anderhalf uur zijn we bezig geweest om een bloomer broekje voor dochterlief te maken. Mijn vriend dacht dat ik het 10 minuten ging volhouden, maar nee hoor. Ik vond het super leuk! Het resultaat is te omschrijven als mooi van ver 😉 Mits enkele details waar het naaimachine (niet ik nee) even in de mist ging. Ik ben toch super super fier op het resultaat en het kriebelt om er nog meer uit te halen.

Tips voor patronen, stofjes en meer altijd welkom!

IMG_6574 IMG_6573 IMG_6554

Een gedachte over “Naailes 1

Geef een reactie

