Mijn eerste T-shirt

Ik heb onlangs een 5-tal lessen gevolgd bij de naaischool van Singer. 5 is niet zo erg veel maar de basis hebben we al mee, nu komt het erop neer om te oefenen.

Moederdag vierden wij dit jaar op vakantie en wat haalde mijn vriend daar te voorschijn? Een naaimachine inderdaad!! Een beter cadeautje kon ik niet wensen.

Onlangs op de Bonte Fabriek had ik een stofje van Petite Couture aangekocht, een super stoer stofje met Ninja’s. Het tweede stofje moet ik nog iets leuks voor bedenken 🙂 Het wordt allesinds een cadeautje voor het petekindje van mn vriend!

Knipsel

Aangezien ik al heel wat voor de dochter had gemaakt, dacht ik laat mij dat duur stofje een bovenhalen. 🙂 Eerst helemaal een patroon getekend van een broek, bleek mijn stof niet lang genoeg grrrr. Opnieuw op zoek gegaan naar een leuk patroon voor een t-shirt en heb deze gevonden via de naaischool in het magazine Ottobre. Je vindt ook een heel erg goede uitleg hierover op de blog van de “made by mamasha“.

Bloed, zweet en tranan, volgens mij is dit echt wel de juiste omschrijving voor dit projectje? MY GOD! De mouwen vastmaken op het voorpand was nu niet onmiddellijk de meest duidelijke klus om te klaren. Ik was maar niet zeker wat nu de mouw was, welk deel moet vastgenaaid worden aan wat etc. Oh help. Na veel zwoegen, Youtube filmpjes bekijken en de blog van Made by mamasha te lezen, had ik het licht gevonden 🙂

Tot ik tot de vaststelling kwam dat ik een tweelingnaad nodig had, een wat?? inderdaad. Ik ben naar een speciaalzaak in de buurt gegaan en een tweelingnaald gevonden. Het gebruik ervan viel eigenlijk wel erg goed mee.

Ik heb er 3 avonden aan gespendeerd, maar ben wel blij dat het gelukt is. De mouwen zitten eraan, de hals uiteindelijk ook. Ik heb alleen een beetje gestruggeled met de boorden maar hey, het is ook maar de eerste keer.

De blog made by mamasha is trouwens een aanrader!

Zie hieronder het resultaat!

IMG_7223

IMG_7224

IMG_7225

Geef een reactie

