Waarom ik de trein niet neem

Vandaag een uitstap met de Thalys gepland, geen fun uitstap maar een werkuitstap. 3 meetings, in de hitte, in de mooiste stad van de wereld, de liefdesstad zonder lief!

Ik neem nooit de trein en heb daar een goede reden voor, hij rijdt namelijk nooit nee echt nooit op tijd. De laatste keer was in februari vanuit Frankfurt. Na 3 dagen doorbrengen op een beursstand heb je echt geen zin in een vertraging maar helaas wordt die precies altijd bewaard voor mij of nee er is eigenlijk gewoon altijd vertraging. Even logisch gevolg als kinderen die vol choco hangen als ze s morgens hun boterham met Nutella verorberen.

Helaas na 5 maanden beslist de slimme ikke in mezelf om nog eens een uitstap te maken, werkmeeting in Parijs. Ik ben thuis nog niet vertrokken en krijg al een eerste sms met de melding dat ik 15 min vertraging heb. Eerst denk ik yes, want als moeder van 2 heb ik pas opvang geregeld om kwart na 7 terwijl ik dan eigenlijk al in mijn auto moest zitten. Nog snel een kus, knuffel, koffie maken en nog een knuffel en kus en eindelijk (te laat) vertrokken.

Resultaat? Deze dame zit hier de Goed Gevoel te lezen, met een lekker potje nespresso meer bepaald een latte machiatto. Voorlopig al 1,5u vertraging. Genieten van m’n onverwachte zen momentje? Of toch lichtjes gestrest dat ik niet weet of ik mijn trein ga halen en dus ook mijn meetings kan laten doorgaan?

Oh ja en wie spot ik daar in de Goed Gevoel? #ikbeneenbeetjeachtermetlezen

Geef een reactie

