Broer en zusterliefde

Hoe ging dat in jullie tijd eraan toe?

Mijn broer en ik waren vaak kat en hond! Ik, de jongste, zag af. Geen andere verklaring dan dit. Ik moet wel stiekem toegeven dat ik ook niet altijd de liefste en makkelijkste zus was die er bestond.

Toen we hoorden dat Amélie een babymeisje ging zijn, vroegen we ons toch stiekem af wat dat ging geven, later als ze groter worden. Nog 3 weken en Amélie wordt 1 jaar. Ongelooflijk snel gaat de tijd.

Hoe het tussen broer en zus er bij ons aan toegaat? Mathis deelt en geeft alles aan zijn zus, bij het wakker worden en slapen gaan, deelt hij zijn dikste knuffel en kus met haar. Helpt haar met speelgoed geven en entertainen, let op haar dat niets in haar mond steekt etc. De PERFECTE broer, een schatje. En dan komen we bij Amélie…. Waren meisjes niet zachter, rustiger en stiller van aard? Amélie kruipt als de beste, weliswaar op haar eigen, nogal vreemd te omschrijven manier en is een echt monstertje. Neemt alles af, wordt boos als ze haar goesting niet krijgt van haar broer, doet haar broer pijn (vooral aan de haren trekken is haar favo bezigheid), wilt alles eten wat haar broer eet, moet altijd alle aandacht hebben van haar broer, … Zo kan ik nog wel een eindje doorgaan.

Ons madammeke is zot van haar broer en heel soms uit dit zich toch op de meest liefdevolle manier. Daar kan een mamahart alleen maar van smelten *Love*

  

Geef een reactie

