Ik ga op vakantie en neem mee

  • 10x schoenen
  • 2 kleedjes per dag
  • Make-up
  • Boekjes
  • Kruiswoordraadsels
  • Stratenplan
  • Muziek

Of hoe mijn lijstje er een 4-tal jaar geleden uitzag….   Vandaag is dit een ander verhaal.

Inpakken voor 2 kids, manlief en jezelf is een verhaal van planning. Wij vertrekken pas de tweede week van september en toch houdt het mij eigenlijk al bezig. Ik ben dan ook niets voor niets een (kleine) controlefreak en nogal lichtjes planmatig. De basis van een goede reis is niet alleen een goed hotel, ook moet je starten met het perfecte lijstje en moet je de juiste items mee hebben.

1. Kies het juiste hotel

Ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar wij gaan slechts één of twee keer per jaar op vakantie. De zoektocht naar de juiste vakantiebestemming neemt toch wat tijd in beslag. Een vakantie valt en staat met een goed hotel! Ik vind het belangrijk dat ik de juiste keuze maak en toch in zekere mate zekerheid heb dat ik goed terecht ga komen. Vroeger, zonder kids, reisden wij op het gevoel, we zagen wel waar het moment ons bracht. Vandaag met 2 kids, kiezen wij voor all in! Geen huishoudelijke taken voor de mama, geen resto’s zoeken met oververmoeide kids, gewoon lekker wakker worden en als enigste bezorgdheid hebben wat je die ochtend gaat eten en waar je je handdoek gaat leggen. Ik controleer altijd mijn hotels op zowel tripadvisor als zoover. Ik ga voor een minimum aantal reviews, kindvriendelijk en minimum een score van 9!


2. Lijstjes, lijstjes en nog eens lijstjes

Vergeet nooit nog iets mee te nemen op reis dankzij deze site: http://www.checklistvakantie.be/:

Hier vul je de details van je reis in (rondreis, strandvakantie), je duur van je vakantie, je reisgezelschap en de datum van vertrek. Je moet ook even je gegevens voor registratie doorgeven en krijgt vervolgens in je mailbox een lijstje met items die je moet meenemen. Ik vind dit een vrij compleet lijstje! Er staan zelfs items op waar ik niet eens aan heb gedacht.

3.Bezoekje aan de winkel

Ik zorg er altijd voor dat ik in het vliegtuig mijn kleine man en kleine meid kan verrassen met iets nieuws. Een cadeautje in de handbagage is een must! Een kleinigheidje is voldoende want het verleden leert ons dat het genoeg is om de tijd om te krijgen in het vliegtuig. Wij zullen zo’n 4-tal uur in het vliegtuig moeten zitten, afwisseling is dus welkom voor hun.

4.Picknick voor onderweg

Luchthaven/vliegtuig food is geen kids proof maaltijd! Ik zorg altijd zelf voor lekkere snacks. Meestal vertrekken wij ’s morgens heel vroeg dus voorziet mama de nodige sandwiches met Nutella, een busje melk en een doosje met zoetigheden. Ik maak zelf een assortimentje klaar, waarmee ze moeten toekomen. Een klein koekje, een stukje fruit en een snoepje. Meestal is dit al ruim voldoende om een glimlach te krijgen.

 

5. Ipad

Ok … niet altijd verantwoord, maar persoonlijk een must voor op het vliegtuig. Met snel enkele nieuwe spelletjes en filmpjes te downloaden, krijg je de kleine ukkie stil in no time. Bij ons op de Ipad: Bumba, Hoe tem je een draak, Aladin en de Lion King.

6.Water

Bij het opstijgen van het vliegtuig, proberen we ervoor te zorgen dat de kids drinken. Amélie krijgt dan haar papje, Mathis een Contigo drinkfles (www.mycontigo.com) met water. Het helpt om de druk op de oren te verminderen en bovendien is hydratatie in de lucht erg belangrijk.

7.Hoop

Hoop, de belangrijkste bagage die je moet meenemen. Hoop dat je kindje zich net als altijd voorbeeldig gedraagt, hoop dat hij/zij niet weent, dat hij/zij geen behoefte heeft om in de gang te gaan lopen, dat hij/zij beleefd is en luistert en vooral hoop dat het vliegtuig ritje snel voorbij is 🙂


“When nothing is sure, everything is possible”


*uitkijkend naar onze reis*

Hebben jullie nog tips?

Geef een reactie

