Spotifly

Al vliegend de dag door of alla Spotifly.

Vroeger kon ik zo genieten van een goed potje muziek, vandaag kan het wel opstaan, maar hoor ik het zelfs niet meer. Tussen aandachtvragende peuter en kleuter door, wenst mijn verstand even op non-actief te springen.

En toch, zo nu en dan zijn er momentjes dat wij onze goed vertrouwde Spotify opzetten en back in time gaan of in het nu genieten.

Op Rock Werchter viel ik om van verbazing van de live set van Damien Rice. Damn hij was goed! Op Spotify durf ik hem wel eens opzoeken en genieten van zijn hits en vooral van zijn mooie teksten! Het concert van op Rock Werchter kan je trouwens op Youtube vinden (en wel hier) , mijn perfecte afsluiter van een dagje.

Spotify wordt hier toch wel vrij actief gebruikt, in de auto, tijdens het lopen, voor de kids te entertainen of om een loungie muziekje op te zetten als we bezoek hebben.

Wat ik top vind is dat je een playlist kunt opzetten voor tijdens het lopen waarbij het ritme zich aanpast aan uw loopsnelheid. Hier heb je dan nog verschillende mogelijkheden, ik kies nu meestal “blissed-out”, vrolijke, leuke muziek. Het helpt om tijdens het sporten je hoofd volledig leeg te maken.

Als wij op zaterdag ochtend tijdens het ontbijt een muziekje op zetten, begint Amélie automatisch op het ritme mee te bewegen. Al zeg ik het zelf, ze heeft gevoel voor ritme – ookal kan ze nog niet stappen, het shaken zit er al in 🙂

Al snel veranderd onze leuke ochtend muziek in kinderdeuntjes. Ook leuk 😉 Amélie is grote fan van ‘handjes draaien’ van K3 en Mathis gaat voor Piet Piraat met “ik zie een spook”. Zo zijn ze weeral 5 min stil. Alhoewel meestal worden ze er juist erg opgewonden van en vooral ze kunnen er geen genoeg van krijgen.

Het leuke is vooral als er bezoek komt, lounge muziekje op, lekker drankje en chill modus aan. Jammer dat de zomer weeral tot een einde komt want dat is 100% puur genieten. Zeker als je lekker buiten in de tuin kan zitten. Weeral een jaartje aftellen denk ik dan…

En wij nemen lekker onze Spotify en headset mee, zo kunnen we ook op vakantie zo nu en dan ons even afsluiten van de wereld en genieten van alles rondom ons.

*Geniet modus gaat om 16:30u officieel aan*


  

Geef een reactie

