Help, ik heb tijd

Als ouder leef je van dag tot dag, van uur tot uur en van minuut tot minuut. Meestal heb je zo veel plannen, to do’s en andere onleuke huishoudelijk taken, dat je hoopt dat iedere minuut een uur duurt en iedere dag 48u had. Klinkt cliché maar oh zo waar. Buiten de kids hun rommel opruimen, de grond 3x per dag stofzuigen, eten maken, de was en noem maar op, blijft er weinig tijd over. 

Amélie doet nog braaf 2x per dag een dutje en Mathis valt in het weekend ook regelmatig als een blok in slaap. Niet meer in zijn bed want als we dat zouden proberen te forceren is het huis te klein denk ik, maar voor de tv lukt het best wel “gemakkelijk”. En dan weet ik, ik heb anderhalf max 2 uur. 

En dan blokkeer ik…

Ik wil én even m’n soc media checken én even bloggen én terwijl met mijn webshop bezig zijn én ‘snel’ nog wat naaien en tussendoor het afwasmachine legen én de was insteken én

Én én én. Ik wil zo veel op zo weinig tijd, dat ik meestal mijn gsm erbij pak en tot het eerste puntje geraak. Ik ben dan zo blij om eens even rust te hebben en horen dat ik er zo van kan genieten om even te chillen in de zetel met de telefoon. 

En dan hoor ik die allombekende stem van Amélie “mama”. En dan denk ik sh*t ze is al wakker. En heb ik mezelf voor joker gezet want alles dat is blijven liggen, wacht s avonds als de kids slapen op mij. 

Tijd oh tijd waar ben je?!  Herkenbaar?

   
   

2 gedachtes over “Help, ik heb tijd

Geef een reactie

