Boodschappen doen in 1,2,3

Vinden jullie het ook zo leuk om in het weekend boodschappen te doen?

Ik heb al alle momenten geprobeerd en het resultaat blijft hetzelfde: te veel volk, te weinig plaats en duurt dus te lang. Bovendien heb ik meestal compagnie van een 1-jarige en bijna 4-jarige. Die bijna 4-jarige rijdt vol plezier met een eigen karretje en beslist zelf te pas en te onpas wat er allemaal in zijn karretje terecht komt. Vaak levert dit verrassingen op aan de kassa… Hij kiest nogal graag zijn eigen inhoud van de kar, namelijk alleen wat hij a) zelf lust b) zelf gekozen heeft. Heel simpel dus: koekjes, dessertjes, drankjes en appels of wortelen. En nog leuker is dat die bijna 4-jarige met een eigen kar, zelf beslist welke richting hij opgaat. Heel handig. 

Die 1-jarige is ook een apart geval. Die gaat eerst braaf in haar zitje zitten om vervolgens te starten met mijn zelfscan Kastje af te lekken en dan ziet ze eten. Overal eten. En dan wordt ze zot. Amélie die eten ziet maar niet krijgt is dus geen combinatie. Bij de verse charcuterie afdeling zien ze mij liever gaan dan komen. 2 schellekes vlees en hopen dat mijn bestelling is afgerond tegen dat het op is. En dan gaat die keel open… Tot ik madammeke uit de kar haal. En dan begin ik te zweten, gelijk een paard. Een 4-jarige int oog houden, een handtas en 1-jarige op de arm, ergens tussendoor mijn boodschappenlijstje en ook nog de zelfscan gebruiken . . . Handig. . . 

Dus mijn oplossing hanteer ik regelmatig: online boodschappen. 

Achter mijn pc’ke mijn lijst samenstellen. Gewoon kopen wat op je lijstje staat, geen verleidingen, geen overbodige promoties waarbij je eigenlijk toch weer int zak gezet wordt want of je koopt meer dan initieel voor ogen of je hebt het helemaal niet nodig. Geen rijen, geen kinderen, geen overvolle kassa’s, gewoon ik die een uur kies en mijn spullen ga afhalen. 

Ik & mijn collect & Go Dé uitvinden van de eeuw. 

Geef een reactie

