4 jaar slaap tekort verder

Je realiseert het je eigenlijk niet op voorhand, maar vanaf je zwanger bent kan je wel voorgoed ‘dag’ zeggen tegen je nachtrust. Vanaf 6-7 maand begint het, 3-4-5 soms wel 7 keer per nacht opstaan om naar de badkamer te hollen voor een toilet bezoekje, rugpijn, babystampjes, ongerustheid, … Er zijn vanaf dan tal van redenen om niet meer goed in te slapen. Mensen zeggen altijd dat je goed uitgerust moet zijn voor de komst van de baby, wel hoe dat je dat in godsnaam? Het is een utopie, forget it. Je mag er 99,9% zeker van zijn, dat je uw kersverse leven als mama doodmoe start. Zeker als je een nachtbevalling hebt, dan kan je er gelijk van zeker zijn dat mini you je te grazen heeft. Die slaap haal je dus echt NOOIT meer in.

In de baby periode dat je om de 3u uit je bed moet, hangen je wallen vaak tot aan je mond. Mensen zeggen het niet, maar denken dat je er eigenlijk niet uitziet. Je voelt jezelf wel goed uitzien, ware het niet dat die buik verdwenen is en dit als vrouw zijnde jouw grootste hoop is… afgeraken van de blubberbuik. Die wallen nemen we er dan graag bij.

Na de babyperiode en je kindje eigenlijk gaat doorslapen, heb je al langere nachten, maar kans is groot dat mini you geregeld ziek is of sprongetjes heeft of jij te lang blijft plakken. Dat alles bekoop je, no way dat deze slaap überhaupt kan ingehaald worden. En vooral het vele “plakken” blijven bij vrienden, met een goed glas of gewoon voor de tv, heeft zijn impact. Ik kan eenvoudig weg stellen dat ik mij voel alsof ik al 4 jaar slaaptekort heb. En dan moet je denken dat beide kids vanaf 7 & 9 weken doorsliepen (shame on me voor de mama’s die maaaaanden moeten opstaan).

Je mag er zeker van zijn dat de dagen dat ik denk om vroeg te gaan slapen, er onverwacht bezoek komt of dat mini me iets aan de hand heeft en mama uit haar bed kan of nog leuker dagen dat je echt denkt nu ga ik slapen en je je brein niet kan afzetten. Vooral niet doen: denken ‘ik moet nu slapen’. Als je dat (zoals ik doe), 5x tegen jezelf zegt is het fautu. Je mag zo moe zijn als je wilt, je valt NIET in slaap. Je denkt en krijgt de leukste ingevingen, zo leuk dat je je smartphone pakt en moet noteren. Heel erg leuk, zeker als je dan ook nog eens echt moe bent.

Om het slaaptekort te verzachten, is er maar 1 oplossing, een mega comfy bed en kussens. Ik word stiekem al blij als ik denk aan mn lekker zacht bedje en ik als het kouder wordt de fleece lakentjes kan opleggen…. Zzzzzhhhh

Deze leuke kussens scoor je trouwens hier!

   
 
  

4 gedachtes over “4 jaar slaap tekort verder

  1. memyselfandwe zegt:

    Zo herkenbaar! Ik heb er twee nachtbevallingen op zitten. Dan zo’n huilend hummeltje naast u die overdag (als er bezoek is!) slaapt. Zelf slaap inhalen gaat dan niet, want je hebt bezoek. DE HEL!
    Ik ben ooit eens wakker geworden van stampen in mijn maag. Man, dat maagzuur brandde in mijn slokdarm! Ik heb me dan maar rechtop gezet maar veel slapen deed ik niet meer.
    Nu blijf ik moe. Ik ga moe slapen maar sta ook moe op. Nochtans hebben wij goede slapers en moet ik er nooit uit voor hen (op af en toe een uitzondering na).

    Like

Geef een reactie

