Een citytripje naar Chicago

Een citytrip is een vakantie van korte duur, voornamelijk om een stad te bezichtingen

Dus eigenlijk vergis ik mij, mijn citytrip is eigenlijk gewoon een simpele business trip. Ook van (erg) korte duur maar ik heb vooral de meetingroom bezichtigd en niet zo zeer de stad.

Zondag om 8u ’s ochtend heb ik mijn huis verlaten, met de auto 1.5u naar Düsseldorf gereden, gevlogen tot Dublin, 4u genoten van kindloos te zijn – me-time je weet wel. Om vervolgens om 16u het vliegtuig te nemen richting Chicago. En dinsdag avond & woensdag ochtend heb ik het traject teruggenomen.

Van korte duur, die definitie klopt en is alvast de nagel op de kop.

Dodelijk korte duur

Ik vloog voor de eerste keer met Aerlingus. In de vlucht van Düsseldorf super goed onthaald geweest, vriendelijk en behulpzaam. Ik had een emergency exit Seat voor beide vluchten, beetje extra comfort voor de toch wel lange trip.

In Dublin stap ik op het vliegtuig en merk dat ik de ergst mogelijke plaats heb op het vliegtuig: laatste zetel in rij dus bijna geen mogelijkheid om naar achter te gaan én gelegen langs de toiletten… En daar betaal je dan extra voor. Buiten een gratis WiFi kaartje niet veel kunnen realiseren … Bovendien had ik zo veel plannen op de vlucht, op echt te genieten van mijn vrije tijd maar eerlijk na zo lang onderweg heb ik gewoon gechilled en dat was echt leuk. En op de terugweg heeft het verhaal zich herhaald. Weer niet de seat waarvoor ik betaald heb en het resultaat is dat ik na 2u slaap, woensdag om 12u30u op mijn werk aankwam – vertrokken Belgische tijd dinsdag 23u. Nog nooit zo blij geweest om mijn bedje terug te zien s avonds en het klokje letterlijk rond te slapen.

Alvorens het vliegtuig op te stappen, wel nog gezellig gaan shoppen op Michigan Avenue, heerlijk. The place to be. En zoals het een echte mama hoort, vanalles gekocht voor vriend en kids maar mezelf vergeten. Oeps.

Al bij al een geweldige ervaring en misschien heeft het gewoon met de ouderdom te maken 🙂




   

   

3 gedachtes over “Een citytripje naar Chicago

Geef een reactie

