Tijd voor foto’s

Ik moet bekennen, mijn gsm is een jaar oud en na een grondige opkuis vorige week, heb ik nog 6885 foto’s erop staan. 1 jaar. 6885 foto’s. SAY WHAT?

Ik kan moeilijk afscheid nemen van mijn foto’s, maar ik kan nog moeilijker mijn telefoon loslaten op leuke momenten en probeer alles vast te leggen op beeld. Een knuffelmoment, family time, uitstapjes, een lachend gezichtje, de ochtendrush, … De foto’s maken is één ding, lukt makkelijk, snel via wat apps herwerken en klaar denk je dan.

Hét meest tijdrovende? De foto’s per leeftijdscategorie (I know, I am a freak) op de externe harde schijf plaatsen én vervolgens een foto album aan te maken. Het eerste deel, de foto’s nemen lukt vrij vlot. De foto’s vervolgens op de pc krijgen is een ramp maar het album maken is echt mijn favo bezigheid! Maar ja zonder foto’s geen album…

Zalig vind ik het om de juiste foto’s te selecteren, ze in de juiste volgorde te plaatsen en hier en daar nog een tekstje bij. Alleen ontbreekt er nog één ding, tijd, tijd tijd. Amélie is sinds augustus 1 jaar en nog steeds geen album klaar en Mathis is ondertussen ook al 2 maandjes de 3 jaar gepasseerd. Hoog tijd voor actie.

Ik weet niet of jullie de fotodienst CEWE kennen? Ik ook niet tot voor kort. Samen met mede blogsters ben ik uitgenodigd voor een workshop foto’s maken. Het resultaat zie je hieronder al kan ik volmondig stellen dat niet alle kids op hetzelfde moment in form waren, of net wel, wat resulteert in gekke bekken… Uiteindelijk heb ik wel hét shot van de dag te pakken. Ik was zooooo verliefd op het shot hieronder dat deze ondertussen aan de muur hangt. Ik raad je aan de app van Cewe te downloaden en gewoon ermee aan de slag te gaan, het is super simpel en je stuurt gewoon de foto’s van je gsm door naar hun in enkele seconden.

*kleine tip: als je je registreert krijg je nog eens 25 gratis foto prints.



  
  

Geef een reactie

