Kerstkalkoen weetjes

Het is oh zo cliché maar het jaar is gevlogen. De eerste overdosis aan eten, drank en cadeautjes is nog maar net gepasseerd en we maken ons alweer klaar voor kerst feest 2 en nummer 3 is ook nog in aantocht. Oh Boy, heb ik daarom de hele week Pascale Naessens gevolgd?

In ieder geval het was leuk, gezellig en vooral erg vretend…. Met de kerstman in het achterhoofd en het einde van het jaar deel ik nog graag enkele geheimpjes om alzo het nieuwe jaar fris te starten.

  • Ik start met cadeautjes kopen eind oktober – begin november en moet gegarandeerd de dag voor kerst nog ‘vergeten’ cadeautjes gaan zoeken in de stad
  • Ik werk gelukkig in de stad en spendeer echt waar middagen om ideetjes op te doen
  • Maar toch shop ik 90% online, zonder me te hoeven verplaatsen
  • Ik heb op voorhand een ellenlange lijstje met namen, bedragen en cadeau mogelijkheden
  • Ik schrijf dat lijstje wel minstens 10x op papier, dat geeft me een goed gevoel
  • Ik vind het nog leuker om te schrappen, wat wilt zeggen dat het cadeautje onder de boom ligt (na aankoop doen we een rondje rond de naam, planning en organisatie weet je wel)
  • Wij namen trekken voor wie je een cadeau moet kopen en wij daar dit jaar bijna een uur mee bezig waren aangezien er iedere keer iemand zijn eigen naam trok
  • Mijn vriend zijn eigen naam had en dit eerst niet had gemeld en wij dus na een uur opnieuw zijn moeten beginnen met namen trekken
  • Ik naar huis was gegaan als meneer effectief zichzelf een cadeau had gegeven bij kerst 😉
  • Wij eten nooit kalkoen bij kerst, zo cliché
  • Maar genieten van wild
  • Wij spelen “kien” om een cadeautje uit te delen. Eerst spelen we wie het eerst een rijtje vol heeft, daarna voor volle kaart.
  • Wij vanaf dit jaar ook aan fopcadeautjes doen en dit vind ik het leukst van allemaal
  • En ik me zwaar ingehouden heb om “braaf” te blijven 🙂
  • Wij voor het x jaar op rij amper van het hoofdgerecht gegeten hebben wegens te veel hapjes
  • Wij de soep zelfs niet hebben aangeraakt
  • En het dessert hebben opgeschranst
  • Ik voor de kids wel 10 kleine cadeautjes had, kwestie ze bezig te houden en vooral stil te houden
  • Wij meer dan een uur aan de kersttafel hebben mogen bouwen aan een nieuwe piratenboot. Dank u peet
  • Wij opnieuw uitkijken naar Kerst 2016

Vrolijk kerstfeest, veel cadeauplezier maar vooral veel fijne familie momenten!

Veel liefs,

   
   

Geef een reactie

