Traffic jam vs Ochtend rush

Mijn vriend staat iedere ochtend in de file richting Antwerpen, ik sta iedere ochtend alleen voor de ochtendrush thuis. We hebben al vaak gediscussieerd over wat nu het ergste is? Op je gemakje muziek luisteren in de auto, met een drankje of boterhammeke en gefrustreerd raken van het verkeer of al vliegend door het huis gaan (waar is mijn superkracht?)?

Ik sta op om kwart na 5, iedere ochtend *Geeuw*. De reden is simpel: eten maken, afwas machine leegmaken, boekentas maken, werk tas maken én snel nog wat bloggen én snel nog wat bestellingen en vragen van de webshop afhandelen. Als ik geluk heb zijn ze wakker om 7u, als ik wat minder geluk heb, staan ze om half 7 al paraat.

Na de eerste rush van mama om het huishouden klaar te krijgen, start de rush boven. Poets je tanden aub, niet zo veel tandpasta, doe je aub door? Kom hier je sokken aan doen, was je ook je gezicht?, Stop nu even met spelen en kom je aankleden. Van boven komen we naar beneden en dan herhaalt het verhaal zich, alleen in een andere context: eet aub en zwijg even, kan je doordoen? We moeten NU vertrekken, waar zijn je schoenen? Doe nu je jas aan, stop met spelen aub, ga aub mooi in de autostoel zitten, laat je zus met rust, doe je door aub, luister je aub?

Ik denk dat het er zo 9 op de 10 ochtenden uitziet. Ookal zijn ze braaf en lief, altijd ben ik gestresst, altijd is er tijd te kort en moet ik mij te hard haasten. Ik heb namelijk 30 minuten om hun aan te kleden, te laten eten en in mijn auto te zitten.

Iedere ochtend maak ik hun wijs dat de meneer op het werk weeral boos gaat zijn omdat mama te laat is als ze NU niet doordoen, helaas pindakaas heeft het niet altijd de impact die ik hoopte dat het had. Het is en blijft hectisch die ochtenden, niets in vergelijking met de file die mijn vriend moet ondergaan. Een eeuwige discussie…

En net daarom tel ik af naar de volgende vakantie, ‘uitslapen’, niets moet alles mag, relaxed wakker worden en genieten. Al moet ik wel nog aftellen tot mei!



  
  

  

2 gedachtes over “Traffic jam vs Ochtend rush

  1. memyselfandwe zegt:

    Herkenbaar, hoewel het er bij ons anders aan toe gaat…
    Ik sta op om 5u30, maak mezelf klaar en ga rond 6u, 6u15 naar beneden. Daar maak ik boterhammetjes voor Mauro, zowel zijn ontbijt als lunch. Ik snij een stuk fruit, vul zijn drinkfles met water en zoek een koek in onze overvolle koekenkast. Alle doosjes en flesjes worden in zijn rugzakje gegooid en op de gang gezet. Nadien begin ik aan mijn ontbijt: tasje koffie, magere yoghurt, muesli en een stuk fruit. Met een beetje geluk zie ik nog net Ilian die door de papa uit bed is gehaald om 6u45, maar dan moet ik echt vertrekken.

    Ik heb de avondrush. De file naar huis trotseren, thuiskomen met twee zeurende kinderen (Ilian begint steevast te wenen als ik voor de deur stop en mij geparkeerd heb, en die stopt niet meer tot die in zijn bed gaat). Eten maken, terwijl de patatten pruttelen het afwasmachine leegmaken. Met een beetje geluk hebben we om 7uur gedaan met eten en gooi ik die twee kinderen in bad. Om halfacht drinken we nog een beetje melk en gaan ze in hun bed. Tegenwoordig blijf ik daarna niet meer in de zetel zitten, maar duik ik in mijn boeken.

    Stress. Het komt overal voor, maar ik denk dat de ochtendrush bij ons nogal meevalt, ook al is Het ventje zo geen ochtendmens…

    PS: Mooie foto’s !!!

    Like

    • zebrazonderstrepen zegt:

      Hihi we kunnen samen aftellen naar het moment dat ze al groter zijn en zelfstandiger en wij terug af en toe rust en me time kunnen inplannen! Zalig. Veel succes met je ochtenden én avonden die precies ook wel kunnen tellen maar weet, je staat er niet alleen voor !

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

