Hello “Hellofresh”

Zou kunnen een openingszin zijn voor of door een of ander lekkere beestige man. Helaas is het verhaal hieronder iets minder sexy maar daarom niet minder aantrekkelijk.

Ik zag overal Hellofresh en Smartmat verschijnen. Niet alleen in de media maar ook op bij mijn “vrienden” op Facebook. Iedereen probeert het uit en alzo konden we niet achterblijven. Alleen heb ik nooit de laatste stap gezet, effectief bestellen. De reden? Ging het wel lekker zijn want het is uiteindelijk toch veel centjes. Moest ik gaan voor Hellofresh of Smartmat? Wat zijn de verschillen? Ging het genoeg zijn en veel meer. 

En daar stond ze dan, een jobstudente aan de deur op een vrijdag avond, juist etenstijd en we aten voor de verandering maar weer eens sla want ik had geen inspiratie. Of we Hellofresh wilden uitproberen, 2x bestellen en 1x aan helft van de prijs. En alzo kwam 2 weken geleden mijn eerste box toe. Ik mag dan wel marketeer zijn, ik vind het een geweldig concept. Het is doordacht, slim en ja ze verdienen er heus genoeg op maar ooooh wat werd ik blij van het zien van de producten. Ik was niet thuis en vriendjelief had alles al uitgepakt en een plaats gegeven. Ik heb alles terug uitgepakt, bestudeerd en geanalyseerd en keek zo hard uit naar dinsdag avond. Er was een wok gerecht, een spaghetti en een salade met een vlees en een broodje. Dinsdag kwam mijn mama op de kleinste passen, zij kookt graag dus heb ik haar het gerecht gegeven met het meeste werk, de wok. Ze vond het makkelijk om te maken en ik vond het super lekker. Ik heb zelfs een volwaardige portie in de diepvriezer geplaatst. Woensdag ben ik gegaan voor de salade met worst en die was mega lekker. Receptje zit al in de boek geplakt. En als kers op de taart, donderdag de spaghetti. Aangezien we op donderdag na het werk moeten spurten naar de zwemles en het eigenlijk al bedtijd is tegen dat we terug zijn, maak ik het eten altijd klaar in de ochtend. En of dit haalbaar was… Makkie, lekker en gezond. 

   
 Ik vind het een zalig concept, het is me erg goed bevallen. Lekkere gerechten, ruim voldoende (wij hadden voor 3 pers besteld dus de 2 kinderen als 1 genomen). Het waren allemaal verse ingrediënten, gezond en variatie. Ik denk niet dat dit voor ons als gezin iedere week kan, als we weinig thuis gaan zijn of eens zin in mijn gerechten hebben, slaan we over. Vooral bij drukke weekends met weinig shop mogelijkheden is dit een geweldige oplossing. Enig nadeel is de prijs. 3 dagen, 3 personen is 52€. Ten slotte heb je voor dit geld enkel avondeten. 

Zelf testen?

Geniet van 20 euro korting op je eerste Hello Fresh box door gebruik te maken van de korting code CBKTFL

Plaats een reactie