Leuke uitspraken Mathis deel 3

De uitspraken van Mathis zijn niet altijd even correct, maar wel altijd grappig. Deel 1 (vind je hier) & Deel 2 (lees je hier) dateren al van een tijdje geleden, dus hoog tijd om het lijstje aan te vullen.

  • Mathis die op schoolwandeling gaat en avond ervoor zegt: ik kan morgen niet stappen. Ik heb vandaag al 2 dingen gedaan, school en knutsel les. Ik ga moe zijn.
  • Dat is niet Eric!!! Eric woont om de hoek, eerlijk zal iets meer correct zijn.
  • Ik kan dat zelf… Na 2 min: mama kan jij me helpen?
  • Mama wanneer verjaar ik nog eens? wetende dat hij pas verjaard is op 07/10
  • Mathis die niet uitgenodigd was voor een verjaardagsfeestje van een klasgenootje aangezien enkel de meisjes uitgenodigd waren – tegen de oma: je moet een cadeautje gaan kopen want ik mag toch naar het feestje gaan. Dan eten we snel boterhammen en ik ken haar thuis…nice try 🙂
  • Op het nieuws ging het over Afrika: kijk daar allemaal zwarte mannen en 1 witte. Didier Reynders die een interview gaf 🙂
  • Mama waarom heeft Ivo (de buurman) een platte kerstboom? Wel eh, dat is versiering. En waarom zetten we een kerstboom? Wel je kent toch Jezus van de verhaaltjes van de juf op school? Nee ken ik niet en ik vind dat saai.
  • Wij hebben toen een huisje gehoerd hé mama? Wel euh…

Bovendien zijn we ondertussen in de fase gekomen dat we niet meer mogen lachen met wat hij verkeerd zegt. Hij zit als het ware in zijn kleuter puberteit, handen over elkaar, gaat in een hoekje zitten en is eindeloos lang boos. Ook wel best grappig, al denkt hij er anders over.


  

Een gedachte over “Leuke uitspraken Mathis deel 3

Plaats een reactie